20 Şubat 2014 Perşembe
HAL EHLİ
TASAVVUFİ HALLERİ YAŞAYARAK TADAN TANIYAN MTSASAVVIF.TASAVVUFİ HAYATA GİREN İNSANLAR
BELLİ BAŞLI DÖRT DERECEYE AYRILIR MÜBAREKLER. BUNLAR TALİB MÜRİD SALİK VE VASİL ADINI ALIRLAR MÜBAREKLER.
TALİB TASAVVUFİ YOLA GİRMEYE İSTEKLİ OLAN KİMSEDİR MÜBAREKLER.
MÜRİD İRADESİYLE TASAVVUFA GİRMEYİ SEÇMİŞ İRADESİNİ MÜRŞİDE TESLM ETMİŞ TALİPTİR MÜBAREKLER.
SALİK TASAVVUFİ EYTİM SÜRECİNE SEYRÜ SÜLUK GİRMİŞ NEVSİNİ ARINDIRMA AHLAKINI GÜZELLEŞTİRME ÇABASI İÇİNDEKİ MÜRİDDİR MÜBAREKLER.
VESİL İSE EYTİM SÜRECİNİ TAMAMLAMIŞ OLGUNLAŞMIŞ SALİKTİR MÜBAREKLER.
MÜRİDE SAHİBİ VAKT VAKİT SAHİBİ SALİKE SAHİBİ HAL HAL SAHİBİ YANİ EHLİ HAL VASILA DA SAHİBİ NEFS NEFSİN SAHİBİ DENİR MÜBAREKLER.
MÜRİDİ EHLİ HAL HALİNE GETİREN SEYRÜ SÜLUK AMELLERİ VE BİLGİYİ GELİŞTİRME VE GÜZELLEŞTİRME ÇABASIDIR MÜBAREKLER.
BU ÇABANIN TEMELİNİ ZAHİR DIŞ VE BATININ İÇ KÖTÜLÜKLERDEN ARINDIRMASI İĞİ HAL VE NİTELİKLERİN KAZANILMASI OLUŞTURUR MÜBAREKLER.
BU ÇABANIN BAŞLICA YÖNTEMLERİ İSE AZ YEMEK KILLET İ TAAM. AZ UYUMAK KILLAT İ KELAM. SÜREKLİ ZİKİR ZİKR İ MÜDAM.
İNSANLARDAN UZAKLAŞMAK UZLET İ ENAM. VE SÜREKLİ DÜŞÜNMEKTİR TEFEKKÜR İ TAM MÜBAREKLER.
TASAVVUFİ EYTİM SÜRECİ SÜLUK ESFAR I ERBAA DÖRT SEFER DÖRT YOLCULUK ADI VERİLEN DÖRT AŞAMADA TAMAMLANIR MÜBAREKLER.
BU AŞAMALAR SEVRİLALLAH YANİ ALLAH A CC YOLCULUK. SEYR İ FİLLAH YANİ ALLAH TA CC YOLCULUK. SEYİMAALLAH YANİ ALLAH CC İLE YOLCULUK.
SEYRANİLLAH YANNİ ALLAH TAN YOLCULUK ADLARINI ALIR MÜBAREKLER. SEYRİALLAH ALLAH A CC DOĞRU YAPILAN YOLCULUKTUR İNŞ MÜBAREKLER.
BU YOLACULUKTA ALLAH CC DIŞINDAKİ VARLIKLARLA BAĞLAR KESİLİR MÜBAREKLER HAKKA YÖNELİNİR.
SEYİFİLLAH ÇOKLUKLAR KESRET DÜNYASININ ÖTESİNDEKİ BİRLİĞE YANİ VAHDETE ULAŞMAK ÇABASIDIR MÜBAREKLER.
SUFİ BU YOLCULUKTA ALLAH IN CC VASIFLARI İLE VASIFLANIR AHLAKI İLE AHLAKLANIR MÜBAREKLER.
SEYIMAALLAH ZAHİR VE BATIN İKİLİĞİNDEN KURTULMAYA YÖNELİK YOLCULUKTUR İNŞ MÜBAREKLER.
BU YOLCULUKLA MUTASVVUF BÜTÜN BSĞLSRDSN KURTULARAK CEM VE AHADİYET MAKAMINA YÜKSELİR MÜBAREKLER.
SEYR ANİLLAH HAKTAN HALKA DÖNMEKTİR MÜBAREKLER.BEKA MAKAMI DA DENİLEN BU SON AŞAMADA-
SUFİ VAHDET İ KESRET KESRETİ VAHDET ŞEKLİNDE GÖRÜLÜR VE İNSANLARI İRŞAT ETME YETKİSİ KAZANIR MÜBAREKLER.
MUTASAVIF İLK İKİ YOLCULUKLA VELİLİK MAKAMINA SON İKİ YOLCULUKLA DS MÜRŞİDLİK MAKAMINA ULAŞIR MÜBAREKLER.-----
TASAVVUFİ EYTİM SÜRECİ İÇİNDE MUTASAVVIF NEFSİNİ ARINDIRMA KUR AN DA ANILAN NEFS MAKAMLARINA YÜKSELİR İNŞ.
BUNA GÖRE BAŞLANGIÇ HALİNDEKİ NEFS NEFS İ EMMARE DİR KÖTÜLÜĞE SÜRÜKLEYEN NEFS YUSUF 12-53.
BELLİ BİR EĞTİM VE ARINMADAN SONRA SUFİ İKİNCİ MERTEBE OLAN NEFSİ LEVVAME KENDİNİ KINAYAN NEFS KIYAMET 75-2 MAKAMINA YÜLSELİR.
DAHA SONRA SIRASIYLA NEFS İ MÜLHİME İLİM VE KEŞFE MAZHAR OLAN NEFS ŞEMS 91-7.
NEFS İ MUTMAYİNE TATMİNE KAVUŞMUŞ HUZURU BULMUŞ NEFS FECR 89-27 NEFS İ RAZİYE RAZI OLAN NEFS FECR 89-28.7
NEFS İ MARZİYE ALLAH IN CC KENDİSİNDEN RAZI OLDUĞU NEFS FECR 89-28 MAKAMLARINA YÜKSELİR MÜBAREKLER.
BÜTÜN BU AŞAMALARDAN SONRA SUFİ SON MERTEBEYE NEFS İ KAMİLE KEMALE ERMİŞ BÜTÜNÜYLE ARINMIŞ NEFS MERTEBESİNE YÜKSELİR MÜBAREKLER.
SÜLUKÜ BOYUNCA SALİK KENDİSİNE EHL İ HAL DENİLMESİNE SEBEB OLAN ÇEŞİTLİ HALLERE MARUZ KALIR MÜBAREKLER.
BU HALLAR KİŞİNİN İRADE VE KASIDI OLMAKSIZIN KALBE GELEN DUYGU ANLAMLARIDIR MÜBAREKLER.
HALLERE KENDİLİĞİNDEN GELEN ANLAMINDA VARİD ÇOĞULU VARİDAT DENİLİR MÜBAREKLER.HALLER ALLAH CC VERGİSİDİR MÜBAREKLER.
SALİKİN ÇABASI İSTEĞİ İLE BİR İLGİSİ YOKTUR İNŞ MÜBAREKLER.FAKAT SALİK ÇALIŞMADIKÇA HALLERİN GELMESİDE DÜŞÜNÜLMEZ MÜBAREKLER.
SALİK İĞİ VE GÜZEL AMALLER İŞLEDİKÇE NEFSİNİ ARINDIRDIKÇA ALLAH CC LÜDE BİR BAĞIŞ OLARAK HALLERİ GÖNDERİR MÜBAREKLER.
HALLAER SÜREKLİ VE KALICI DEĞİL DEĞİŞKEN VE KISA SÜRELİDİR MÜBAREKLER.
FAKAT SUFİ İBADET VE MÜCAHEDESİYLE HALLERİN KENDİSİNDE YERLEŞMESİNİ KÖKLEŞMESİNİ SAĞLAYA BİLİR MÜBAREKLER.
SALİKTE YERLEŞEN BÖYLECE SÜREKLİLİK KAZANAN HALLER MAKAM ADINI ALIR MÜBAREKLER.
BU NEDENLE HALİN VEHBİ OLMASINA KARŞILIK MAKAMIN KESBİ OLDUĞU KABUL EDİLİR İNŞ MÜBAREKLER.
SALİKİN RUHSAL YÜKSELİŞİNDE ÖNEMLİ ETKİLERİ OLAN HALLER GENELLİKLE ZIT ANLAMLARI DİLE GETİREN İKİLİ GURUPLAR HALİNDE İFADE EDİLİR MÜBAREKLER.
BUNLARIN BAŞLICA HAVF KORKU VE UNS NEŞE KURB YAKINLIK VE BU D UZAKLIK GAYBET KENDİNDEN GEÇME VE HUZUR KENDİNE GELME.
MAHV KÖTÜ NİTELİKLERİN YOK OLMASI VE ISBAT İYİ NİTELİKLERİN ORTAYA ÇIKMASI SAHV UYANIKLIK VE SEKR SERHOŞLUK SETR PERDELENME VE TECELLİ AÇILMA-
KEŞF HAYRET ŞAŞKINLIK VE TEMKİNDİR KARARLILIK MÜBAREKLER.
MUTASAVVIFLARA GÖRE DİNİ HAKİKTLER HAKKINDAKİ BİLGİLER HALLERE DAYANIR MÜBAREKLER.
BU BİLGİLERİN KİTAP OKUMAYLA METİN EZBERLEMEYLE ELDE EDİLEN BİLGİLERLE BİR İLGİSİ OLMADIĞI GİBİ.
AKIL YÜRÜTMELERLE MANTIK KULLANMAYA ELDE EDİLEN BİLGİLERLEDE KARŞILAŞTIRILMAZ MÜBAREKLER.
HALLERİN BİLGİSİ MUTASAVVIFIN AMEL VE İBADETLERİNİN NETİCESİ OLARAK ORTAYA ÇIKAN VE DOĞRUDAN TECRÜBEYE DAYANAN BİLGİDİR MÜBAREKLER.
BU NEDENLE BÜTÜN BİR TASAVVUFİ BİLGİ HALLERE DAYANIR MÜBAREKLER.
DOLAYISIYLA EHL İ HAL OLAN FUKAHA BİLGİLERİNİ KİTAPLARDAN EHL İ NAZAR OLAN KELAMCILAR BİLGİLERİNİ AKIL YÜRÜTMELERİNDEN VE MANTIK KURALLARINDAN-
ALIRLARKEN MUTASAVVIFLAR KEŞF VE İLİM YOLUYLA BİLGİLERİNİ DOĞRUDAN ALLAH TAN CC ALIRLAR MÜBAREKLER.
TASAVVUFTAKİ BÜTÜN BU ANLAYIŞYORUM YAKLAŞIM KAVRAM VE TABİRLAR İSLAMIN İLK DÖNEMLERİNDE ÖZELLİKLE.
HZ PEYGANBER S.A.V SAHABE VE TABİUN DEVİRLERİNDE GÖRÜLMEYEN HUSUSLARDIR MÜBAREKLER.
BU ANLAYIŞLARA SÖZ KONUSU DÖNEMLERDE HİÇ RASTLANMADIĞI GİBİ BU KAVRAMLARDA ASLA KULLANILMAMAKTAYDI MÜBAREKLER.
GENELLİKLE BU KAVRAM VE TABİRLER TASAVVUFUN KURUMLAŞTIĞI HİCRİ ALTINCI ASIRDAN SONRA İSLAM LİTERATÜRÜNE GİRMİŞTİR MÜBAREKLER.
RABBİM CC RAZI OLSUN İNŞ MÜBAREKLER ALLAH CC İÇÜN SİZLERİ ÇOK SEVİYORRUZ İNŞ
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder